Makedonya Gezisi Üzerine

Herkese merhabalar,

Kalkedon Derneği olarak çıktığımız Balkanlar Turu ile gezip gördüğüm yerlerle ilgili bilgileri küçük küçük sosyal medya aracılığı ile paylaşmaya çalıştım ama bir de her gittiğim ülke/şehir hakkında kısa yazı yazmak istedim dilerim aradıklarınızı bulabilirsiniz. Yazım şehrin tarihinden ziyade neler yiyebilirsiniz veya alabilirsiniz ile ilgili. Eğer sorunuz olursa elimden geldiği kadarı ile cevaplamaya çalışırım.

MAKEDONYA

Cumartesi’ni Pazar’a bağlayan gece yarısında İstanbul’dan çıktık yola. Yunanistan’dan uzun bir yolculuk sonrası sonunda merak edilen o büyülü şehir olan; Makedonya’ya ulaştık. İlk uğradığımız yer; Bitola

Bitola

Makedonya’nın ikinci büyük şehri Bitola. Büyük dememe bakmayın küçük bir şehir. Küçük, sempatik ve şirin. Dar sokaklarında gezerken şehrin keyfini çıkarabilirsiniz. En ilgimi çeken yer; Eleni Karinte’nin evi. Atatürk’ün ilk aşkı olarak biliniyor. Eleni, Atatürk’e bir mektup yazmış. Rehberimiz tarafından okunan mektubu dinlerken bambaşka duygular hissettim. Keşke aşklarını, sevgilerini yaşayabilselermiş.

Manastırı gezmek ise ayrı bir gururdu. Canım Atatürk… Seni hiç unutmayacağız. Gözlerimiz dolarak manastır içerisinden ayrılır ve turumuza devam ederek Ohrid’e gitmek üzere otobüsümüze bindik.

Ohrid

Ohrid, göl kenarında bulunan küçük bir şehirdir. Gider gitmez meydanda bulunan mekanları görüp göle karşı oturmak isteyeceksiniz fakat sokaklarını görünce; küçük bir gezi için enerjinizi toplayarak yürüyüşe başlayacaksınız. Biz sadece kısa bir yürüyüş yaptık elbet araştırdığınız zaman görülebilecek birçok tarihi yer de vardır.

Yemek & Tatlı

Ohrid’in Balık ve köftesi meşhur. Göl kenarında balık veya köfte yiyebilirsiniz.

Grubumuz içerisinde bir kısmımız köfte bir kısmımız balık tercih etti. Ben ve ailem köfteyi tercih ettik.

• Yemek için; Adana Restaurant’a gittik. Oranın en bilinen mekanlarından biriymiş. Köfteye ”Kebap” deniliyor. Eğer köfte yemek istiyorsanız kebap deyin. Para birimi dinar. Ücretler ise gayet iyi.

Sar Köfte: Kaşarlı Köfte. Patates ve soğan ile servis ediliyor.

Sar Köfte Kaymaklı: Büyük köftenin üzerine krem peynir konulmuş hali

Sopshka Salata: Yunan salatası gibi. Salata, domates, kaşar peynirinden oluşuyor.

Porsiyon 10 kebap: Bildiğimiz inegöl köftenin aynısı. Soğan ile servis ediliyor.

• Tatlı: Herkes tarafından bilinen Trileçe tatlısını kesinlikle tatmanızı tavsiye ederim.

Bize önerilen yerin adı; Slatkarnica Palma. (1 porsiyon: 400 dinar)

Kesinlikle İstanbul’da yapılanlardan farklıydı. Hafif ve daha az sütlüydü bence böylesi daha güzel olmuş. Bende bir dahakisine bu şekilde denemek istiyorum.

Yer

Ohrid Biser Otel’de kaldık. Odaları nemliydi, interneti yok denecek kadar kötüydü, kapıları çalışmıyordu. Bir daha gidersem kesinlikle kalmam.

Üsküp

Kayınvalidem Üsküp doğumlu olduğu için her zaman ailesi ile ilgili hikayeler dinlerim. Yemeklerine ayrı bir ilgim var. Burek, trileçe, isli et… Dolayısı ile görmeyi en beklediğim yerdi.

Otelimiz merkeze çok yakın olduğundan dolayı yürüyerek meydana gittik. Büyüleyici heykeller, yeni yapılan binalar vardı. Özellikle akşamını gezmek daha güzel.

Üsküp’ün modern meydanının arkasında bulunan pazara girdiğiniz zaman isli et ve vegeta alabilirsiniz.. İsli et (paşruta) kurutulmuş bir et olduğu için bozulmaz. Gönül rahatlığı ile alabilirsiniz. Vegeta ise karışık baharat. Makarna ve pilavın içerisine koyduğunuz zaman yemeğe ayrı bir lezzet katıyor.

Pazarın oralarda kahve ve çay içebilir hediyeliklere bakabilirsiniz. Koleksiyonumuz için çok güzel bardak ve magnet aldık 🙂

Yeme & Tatlı

• Burek: Dönüş yolunuzda para dönüştürdüğünüz yerin karşısında “Migros” diye bir dükkan var oranın bilinen börekçisiymiş. Bana göre Saraybosna’da yediğim börek çok daha güzeldi çünkü hafifti fakat gene de almanızı tavsiye ederim.
  • Yemek: Köfteci olarak “Abidinin’in Yeri” önerildi. Önceki yerlerde yediğimiz köfteler gibi küçük inegöl köftesi gibiydi. İster porsiyon olarak ister ekmek arası olarak yiyebilirsiniz.
  • Tatlı: Gezimiz sırasında tanıştığımız bir grup Üsküp’ten acıbadem kurabiyesine benzer kurabiyelerden almamızı tavsiye etti ama bulamadım. Eğer bulursanız benim yerime yiyin. 🙂 Aynı şekilde en sevilen tatlı olan trileçeyi de deneyin.

Yer

Merkeze çok yakın “Astera Apart Otel”de kaldık. İçten çalışanları var. Odalar çok temiz ve güzel. Klima, internet, küçük lavabo, kettle, havlu mevcut.

Makedonya turumuz böylece bitti. Diğer yazılarda görüşmek üzere…

PAYLAŞ
Önceki İçerikYeni Dünyanın Rüyası / Şiir
Sonraki İçerikCem Yıldız İle Halimiz Ahvalimiz
Ceren Baran Demir
Ceren Baran, 02 Ağustos 1989 doğumludur. Küçüklüğünden beri tiyatroya olan sevgisi sonucunda Haliç Üniversitesi Konservatuvar Tiyatro bölümünü kazandı. Mezuniyetinden hemen sonra akademik ingilizce-TOEFL eğitimi için NYC'a gitti. Amacı Amerika'da tiyatro alanında yüksek lisans olmasına rağmen yemeğe olan ilgisi onu başka bir yola soktu ve İstanbul'a dönerek USLA AKADEMİ'de Prof. Ekmek ve Pastacılık eğitimi aldı. Mrs. Cupcake Dessert Boutique'de stajını yaparken drama,tiyatro,el sanatları ve dans alanında eğitimler alıp,atölyelere katıldı. Şuan bir kurumda Drama Eğitmenliğinin yanında butik pastacılık yapmaktadır.